lauantai 9. marraskuuta 2013

Mikä sinua ilahutti?

Minua ilahutti tänään moni asia. Vaikka ulkona sataa vettä taas, ja ilma on harmaan sumuinen. Kaupungilla oli kuitenki tullu paljaisiin puihin jouluvalot, ihanat! Tai onhan ne valot ollu siellä kesän yli, mutta oli kuitenki sytytetty..
1. Koulussa oli kerranki hauskaa, etten sanoisi, jopa hauskaa! Esittävän taiteen opiskelijoiten vetämä aamupäivä, jossa sai kerranki muutaki ko luennoilla istumista, eli nauramista, heilumista, ääntelyä, paikan ettimistä, patsastelua, uusiin rooleihin solahtamista ja ihmisiin tutustumista. Ollappa itekki joku hauska EsTa-opiskelija eikä mikkään tylsä sossu :P
2. Kävin kirpparilla, löysin sieltä pianon ja soittelin hetkisen itekseni, ei onneksi ollu kovin isoääninen piano, en usko että ketään häiritti.. Kävin kyllä soittaan samassa paikassa jo viime syksynä, mutta oon unohtanu koko kirpparin olemassaolon, ja pianon myös. Kukaan ei oo ostanu sitä, onneksi!
3. Keskellä komeaa isoa kirjastoa on houkuttelevasti sänköflyygeli, tai piano, kuitenki on. Vuojen ajan oon kuolannu sen perään, tänään uskalsin kysyä saako sillä soittaa. Kiltti kirjastotäti anto luvan pienelle ja sievälle musisoinnille. Minähän soitin pienesti ja sievästi, ei varmaan kovin moni muu mun lisäksi soittoa kuullu, niin hiljaselle sen väänsin! Mutta oli mukavaa, sain tahtoni läpi. :P
4. Kirjastossa oli Vanhasta kaupungista otettuja kuvia kuvanäyttelyssä, ihan samoista kohteista ja samanlaisia kuvia mitä olin itekki ottanu sieltä. Siis munki kuvat periaatteessa on yhtä hyviä! Ellei jopa hienompia. Heh heh.
5. Lidlin myyjäpojalla oli kerrassaan ihastuttavan väriset silmät, vaalean ruskeat. Ja hiukset oli prikulleen samaan sävytetty.
6. Illalla kierrettiin kavereitten kans kaikki Kokkolan heset. (2) Ja syötiinki molemmissa.
7. Kerroin hyvän jutun ja nauroin sille ite eniten, kenties ainoana.

Mikä pelasti sun päivän? Mikä ilahutti sua tänään? Millon se sun tänään sitte onkaan.
Mua ilahutti myös nämä kuvat, jotka viime kesän kansiosta löysin.



9 kommenttia:

Unknown kirjoitti...

Mua ilahutti kun perheen pienimmäinen (kohta 3v) juoksi halamaan mua ja ilmoitti olevansa äitin kultamulu! :)

Unknown kirjoitti...

Nonii, ensimmäinen rohkea alotti keskustelun, mikä oliki mun ideana. Ihana kultamulu! Parin kuukauden päästä se saattais juosta minunki syliin, toivottavasti. :) Sitten ku sinne tuun. Minäki sain eilen hetken hoitaa vauvaa, ja se oli kai viikon kohokohta :D

Anonyymi kirjoitti...

Ilahduin tästä blogikirjoituksesta, ja edellisestä myös! Jollain oudolla tavalla on ilahuttavaa, kun en oo aivan yksin kouluun liittyvän stressin ja muiden murheiden kanssa. Myöskin ruoka ilahduttaa. :D

Anonyymi kirjoitti...

Heini rakas! Mulla oli kerranki aikaa lukea tätä sun blogia. Takana on pitkä työpäivä, väsyttää ja on muutenkin maanantai... Mutta: mua ihastutti tänään nämä sun jutut täällä! Kannatti poiketa...

<3 Essi

Unknown kirjoitti...

Kiitos kauniista sanoistas. :) Maanantai on hyvä päivä, enää neljä päivää perjantaihin.. :P Työiloa sinne, kohta nähään taas!

Eerika kirjoitti...

Minua ilahdutti tänään monta asiaa. Tulin eilen Ranualta ja vaikka matka olikin raskas ja vettä satoi,tänään paistoi jo Tampereellakin aurinko. Puhuin ystäväni kanssa puhelimessa ja sain hoidettua muutamia asioita. Ystävä tuli kylään ja halusi lisää kakkua,jonka olin leiponut Ranualla. Odotan innolla myös huomista. Saan hakea avaimet uuteen kotiini ja mennä kauppaan ostamaan koti-juttuja. Minua myös suunnattomasti ilahduttaa,että pitsat kohoavat hyvin uunissa ja jouluvalo loistaa ikkunassa. Ja on ihanaa,että minulla on tuollainen Heini pikku-siskona ja monta muuta ihanaa siskoa ja veljeä. :)

Unknown kirjoitti...

Ihana Eerika. :) Pitää tulla käymään sitte sun uuessa kodissa.

Lappeerrannasta lasahtaa kirjoitti...

"Luonnollisen kaunis ku nuori hirvi..." Kuka lie joskus tokasi tuommosen viisauen :D Ja nyt se luonnollisen kaunis nuori hirvi pääsi tänne kaikkien kateltavaksi. Iihhanaa!
Minua ilahutti tämmöne kalluppi! Ei tartte aina olla kyselemässä jotta mikä mättää. Monesti onnistumisia on enempi ko mättämisiä, aattelen minä. Ja ilahutti se, että tännään yhtäkkeen ymmärsin töissä tuosta ruotsin molotuksesta vaikka mitä. Se oli pieni tähenlento se, mutta valoi muhun taas hiukkasen toivoa :) Ja mikä aamu tännään olikaa! Pikkupakkanen, tähtitaivas, hento päivänkajo, hautumaa tuikki kynttiöissään, hiekka rahisi pyörän alla ja kaikkea. Kyllä elämä aina ilahuttaa :)

Unknown kirjoitti...

Oi, tuo aamukuvaus kuulostaa liian ihanalta!! Pakkasia ootellessa.. Sun kommentit ilahuttaa aina myös. :P